Morph Target módszer

2010.03.30. 18:16

Egy animálási módszer, mely segítségével arcokat könnyen lehet animálni !csontok nélkül!. Csupán vertexeket mozgatunk el, amit aztán memorizáltatunk a morpher modósítóval, ő pedig az A pontból B pontba való elmozdítást folyamatos animációkén tudja kezelni.

3d maxban a módisítók között(modifier list) található a Morpher. Itt Channel list-en belül találhatunk sok empty slot-ot ahova, majd felvehetjük a morph targetet. Kicsit előre rohantam. Szóval: Fogjuk a modelt és lemásoljuk. Aztán simán edit poly modeba elmozgatnk vertexeket(pl az állkapcsát lejjebb húzzuk). Aztán vissza megyünk az eredeti modelhez és az egyik empty gombra kattintva JOBB egérgombbal (pick from scenere kattintunk), ezután az egér kurzor is elváltozik és a változtatott modelre kattintva felvesszük a morph targetet (memorizáltatjuk vele, ezután le is lehet törölni a változtatott modelt. A zöld csík, átváltozik kékre jelezve hogy töröltük.) A melette lévő kis háromszögekkel lehet megmozdítani a vertexeket.

Ez az alapja, de neten rövid videók nagyon jól bemutaják ezt, ha nem lett volna teljesen érthető.

Fontos dolgok:

- Mielőtt becsontozzuk a modelt, előtte morpholjuk

- Ha bemorpholtuk a modelt, utána ne változtassunk rajta (vertex elmozgatás, bele vágás)

 

Jó modellezést!

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://crestanimation.blog.hu/api/trackback/id/tr161881649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása